Ένα ‘’ζωντανό’’ μουσείο 200 και πλέον φυτών στη Σκουριώτισσα. 13/11/2021.
Το παλιό ετοιμόρροπο και εγκαταλελειμμένο Δημοτικό σχολείο του οικισμού “εξήντα” στη Σκουριώτισσα μετατράπηκε σε ένα πρότυπο κέντρο εκπαίδευσης για όλες τις ηλικίες.
Κοντά στο περίφημο μεταλλείο της Σκουριώτισσας και ανάμεσα στο πράσινο, το μονοδιδάσκαλο ιστορικό σχολείο που φοιτούσαν τα παιδιά των Κυπρίων Ελλήνων μεταλλωρύχων από το 1945 μέχρι και το 1974, έδωσε τη θέση του στο Εκπαιδευτικό Κέντρο Ατσά.
Δρ. Φρόσω Χατζηλουκά
“Τα παιδιά αυτά πήγαιναν εδώ σχολείο που ήταν ένα μονοδισάσκαλο δημοτικό σχολείο το οποίο μετά την εισβολή είχε εγκαταλειφθεί και ήταν ερείπιο και μετά ο κύριος Δαβίδ που ήταν όνειρο του να το αναπαλαιώσει όπως ήτανε παλιά για αυτό και μέσα έχει διατηρηθεί η παλιά του Αίγλη και ο χαρακτήρας”.
Το σχολείο αναπαλαιώθηκε με την χορηγία του Ιδρύματος Γιώργου και Καίτης Δαυίδ και τη V. Atsas Organic Products LTD. Σκοπός του είναι να παρέχει γνώση στους κατοίκους των χωριών της Ορεινής και Πεδινής περιοχής Μόρφου και όχι μόνο, μέσω ενημερωτικών εκδηλώσεων, σεμιναρίων και διαδραστικών δράσεων.
Δρ. Φρόσω Χατζηλουκά
“Έχουμε διάφορα προγράμματα μέσω του Λεβέντιου Δημοτικού Μουσείου αυτά τα προγράμματα ταξιδεύουν και έρχονται εδώ για τα παιδιά της περιοχής και είναι πάντοτε δωρεάν. Ο άλλος πυλώνας είναι σεμινάρια συγχρηματοδοτούμενα από την ΑΝΑΔ λόγω του ότι το ΕΚΑ είναι πιστοποιημένο ως ΔΕΚ Δομή επαγγελματικής κατάρτισης και ως ΚΕΚ κέντρο επαγγελματικής αποκατάστασης έχουμε αυτά τα σεμινάρια πολυεπιχειρησιακά ή μονοεπιχειρησιακά και ο τρίτος πυλώνας είναι το κέντρο ενοικιάζεται σε φορείς και εταιρείες για δικά τους σεμινάρια για να κάνουν διάφορες δραστηριότητες”.
Το κοινό μπορεί να ενημερωθεί για τις δράσεις μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, την ιστοσελίδα του εκπαιδευτικού κέντρου Ατσά, καθώς επίσης και μέσω των τοπικών αρχών, οργανωμένων συνόλων και της μητρόπολης Μόρφου .
Η ανταπόκριση του κοινού στις δράσεις του κέντρου είναι τεράστια. Με τους λιλιπούτειους επισκέπτες να μαθαίνουν την ιστορία του χαλκού μέσω ενός διαδραστικού και εκπαιδευτικού προγράμματος .
Δρ. Φρόσω Χατζηλουκά
“μαθαίνει όλη την ιστορία του χαλκού και για όλα τα μεταλλεία του χαλκού στην Κύπρο”.
Ο χώρος πρασίνου του εκπαιδευτικού κέντρου Ατσά έχει μετατραπεί σε ένα ζωντανό μουσείο λουλουδιών, στοχεύοντας να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία επιμόρφωσης και αναψυχής.
Στο βοτανικό κήπο ο επισκέπτης μπορεί να συναντήσει 200 διαφορετικά είδη θάμνων δέντρων και αρωματικών φυτών.
Γιώργος Κάσιας – Γεωπόνος
“Αυτό είναι ένα είδος Άλβιας χαμηλής ανάπτυξης έχει πλούσια ανθοφορία είναι ανθισμένη σχεδόν όλο τον χρόνο και έχει ενδιαφέρον χρωματικό οσμής και φυλλώματος”.
Γιώργος Κάσιας – Γεωπόνος
“Δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι διαφορετικά γιατί αυτό το είδος είναι κατεξοχήν φυτό της Κύπρο ενδημικό της Κύπρου, είναι το κυπριακό , το άγριο το θυμάρι, είναι πολύ ενδιαφέρον στο χώρο μας, προσπαθούμε να το έχουμε σε ένταση,βλέπετε και τις ανθοφορίες του δεν είναι ξηρό το περιβάλλον εδώ γιατί ποτίζεται η εικόνα του είναι εντελώς διαφορετική από ένα αυτοφυές φυτό που το βρίσκουμε στο δικό του περιβάλλον”.
Ο βοτανικός κήπος αποτελεί πόλο έλξης για πουλιά, πεταλούδες και μέλισσες που επισκέπτονται τα άνθη για τη συλλογή νέκταρ και γύρης και συγχρόνως επικονιάζουν και συντελούν στη γονιμοποίηση χιλιάδων διαφορετικών φυτών.
Γιώργος Κάσιας – Γεωπόνος
“Είναι πολύ φρέσκος καινούργιος χώρος , και αυτό είναι το εντυπωσιακό, τα φυτά πολύ ανεπτυγμένα έχουμε έντονες ανθοφορίες , έχουμε επιλέξει φυτά και ενδημικά της Κύπρου αρωματικά φυτά κυρίως και επίσης κάποια συγγενικά είδη που είναι από διαφορετικά … μέρη του κόσμου που προσομοιάζουν το κλίμα της Κύπρου”.
Οι πόρτες του πολύχρωμου κήπου θα ανοίξουν για το κοινό τις επόμενες βδομάδες.
Γιώργος Κάσιας – Γεωπόνος
“Το όραμα του κύριου Δαβίδ για αυτό είναι αυτή η δημιουργία να γίνει γνωστή στο ευρύτερο κοινό ώστε η περιοχή να αποκτήσει ΄μια αίγλη και ένα ενδιαφέρον και να το μάθει ο κόσμος πολύ γρήγορα και να την επισκέπτονται όλο και περισσότεροι επισκέπτες στο χώρο”.
Ένας ιδανικός χώρος για δραστηριότητες αναψυχής, περιπάτου ακόμα και για πικ νικ.
Γιώργος Κάσιας – Γεωπόνος
“Και δράσεις των σχολείων για εκπαιδευτικούς λόγους είναι ιδανικός ΄χώρος είναι πρότυπος χώρος και θεωρώ ότι δύσκολα βρίσκουμε στην Κύπρο τόσο δροσερούς και τόσο φρέσκους χώρους με πλούσια βλάστηση και τόσα διαφορετικά είδη φυτών άρα νομίζω είναι πολύ διαφέρον και ο κόσμος νομίζω θα πρέπει να το μάθει”.
Ο φωτισμός του χώρου γίνεται με την εκμετάλλευση της ηλιακής ενέργειας προσδίδοντας στο χώρο χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα.
Συντάχθηκε από AlphaNewsLive